Jahaja pojkar och flickor, då har man vaknat till liv och kommit med i Ubuntu ligan igen 
Hade ju en dualboot med Win7 samt Fuduntu, men blev massa knas så jag tröttnade helt kan man säga, ville ha ett OS som bara funkar med det mesta med minimalt fippel.

Daskade in senaste Ubuntu, för Steam ska ju snart dyka upp, installerat klienten men vid inlogg säger det stopp då jag inte är med i den stängda betan, men men det kommer väl så småningom.

Kan säga att jag är grymt nöjd hittils, och Ubuntu var ju trots allt min väg in i Linuxträsket =D
Kör nu de fria drivrutinerna som är standard till grafikkortet trots jag har ett Intel samt ATI, men det jag pysslar med duger det gott, eventuellt kanske man testar längre fram men har ingen ork att starta om för att bli mött av en död X och totalsvart skärm hehe.

Enda strulet jag hade var att efter installation samt uppdatering o omstart så kändes inte mitt Broadcom wifi av längre, trots att den är installerad via gamla jockey eller uppdaterare eller vad det nu kallas

Hittade lite länkar till en tysk sida med terminalkommandon o länkar angående detta, så ja drog igång och kopierad o klistrade in som en galning…visade sej efter omstart att jag gjorde helt rätt.
Så detta är väl ett problem för stunden för nya användare kan jag tänka, men som jag förstått så är detta någon bugg som säkerligen blir ordnad i framtida uppdateringar.

Så nu njuter jag med fungerande Spotify samt Steam (snart iaf) och en stabil grund och bas som man kan lita på fortsätter utveckling gällande system och program.

Men har fortfarande en installation av Fuduntu på min desktop för fipplande med det, är ju fortfarande Team member men har för eget bruk tröttnat på att mecka runt för mycket.

Bjuckar på ett screenshot nedan med installerade Faenza ikoner och tema..som bomull för ögonen 
http://ubuntuone.com/2T4NTYXi7WZTorDrmgu6LP

